اصل11- تقویت رویکرد زائرمحوری و تسهیل زیارت ازطریق ارائه خدمات با کیفیت
اهداف کلان مرتبط:
2. فراهم آوردن امکان زیارت مطلوب برای زائران و مجاوران؛
8. برخورداری از اعتماد و مشارکت عمومی و سرمایه اجتماعی؛
حفظ کرامت زائران و ارائه خدمات باکیفیت، در طی فرایند زیارت، نیازی اساسی در رویکرد زائرمحوری است که باید در تعیین اولویتها، رعایت عدالت و کیفیت در ارائه خدمات، به ویژه در نقاط تماس -با هدف جلب رضایت زائران- توجهِ مضاعف شود.
11-1 فراهمسازی شرایط مطلوب زیارت ازطریق اولویتبخشی به نیازهای ضروری زائر در ارائه خدمات و تسهیلات حرم مطهر رضوی ازجمله: پارکینگ، اطعام، فضاهای زیارتی، مسیرهای تردد، راهنمایی زوار و ...؛
11-2 ارتقای آرامش، آراستگی، نظم و افزایش کیفیت خدمات در حرم مطهر رضوی متناسب با انتظارات زائرین و شأن آستان قدس رضوی در عین حفظ کمیّت قابل قبول بهدور از تجملگرایی و اسراف؛
11-3 ارائه نظاممند، هدفمند و عادلانه کلیه خدمات و محصولات اهدایی به زائرین، بهویژه غذای مهمانسرای حضرت؛
11-4 ترویج فرهنگ وقف و نذر برای زائران و همکاری با حوزه ذیربط در جمعآوری نذورات و موقوفات؛
11-5 شفافیت و گزارشدهی و پاسخگویی به زائران، همراه با متناسبسازی انتظارات آنها با وظایف و امکانات موجود؛
11-6 تسهیل ارتباط زائران با مسئولان در انتقال مشکلات، پیشنهادها، شکایات و تخلفات؛
11-7 استفاده حداکثری از جغرافیای حرم مطهر رضوی در گسترش فرهنگ میزبانی؛
11-8 پیگیری مستمر مفاد اجرایی و عملیاتی منشور حقوق زائر؛
11-9 فراهمسازی دسترسی آسان و بهلحظه به اطلاعات فعالیتهای مذهبی و فرهنگی حرم مطهر رضوی؛
11-10 استانداردسازی و بهینهسازی فرایندها و خدمات ارزشآفرین برای زائر با بهرهگیری از فناوریهای نوین؛
11-11 همکاری در طراحی و استقرار نظام شایستگی بهمنظور ارتقای بهرهوری خدّام حرم مطهر رضوی.
11-12 بهبود، انسجام و هماهنگی در وظایف و فرایندهای کاری و خدماتی نقشآفرینان سازمانی در حرم مطهر رضوی.
اهداف کلان مرتبط:
2. فراهم آوردن امکان زیارت مطلوب برای زائران و مجاوران؛
8. برخورداری از اعتماد و مشارکت عمومی و سرمایه اجتماعی؛
حفظ کرامت زائران و ارائه خدمات باکیفیت، در طی فرایند زیارت، نیازی اساسی در رویکرد زائرمحوری است که باید در تعیین اولویتها، رعایت عدالت و کیفیت در ارائه خدمات، به ویژه در نقاط تماس -با هدف جلب رضایت زائران- توجهِ مضاعف شود.
11-1 فراهمسازی شرایط مطلوب زیارت ازطریق اولویتبخشی به نیازهای ضروری زائر در ارائه خدمات و تسهیلات حرم مطهر رضوی ازجمله: پارکینگ، اطعام، فضاهای زیارتی، مسیرهای تردد، راهنمایی زوار و ...؛
11-2 ارتقای آرامش، آراستگی، نظم و افزایش کیفیت خدمات در حرم مطهر رضوی متناسب با انتظارات زائرین و شأن آستان قدس رضوی در عین حفظ کمیّت قابل قبول بهدور از تجملگرایی و اسراف؛
11-3 ارائه نظاممند، هدفمند و عادلانه کلیه خدمات و محصولات اهدایی به زائرین، بهویژه غذای مهمانسرای حضرت؛
11-4 ترویج فرهنگ وقف و نذر برای زائران و همکاری با حوزه ذیربط در جمعآوری نذورات و موقوفات؛
11-5 شفافیت و گزارشدهی و پاسخگویی به زائران، همراه با متناسبسازی انتظارات آنها با وظایف و امکانات موجود؛
11-6 تسهیل ارتباط زائران با مسئولان در انتقال مشکلات، پیشنهادها، شکایات و تخلفات؛
11-7 استفاده حداکثری از جغرافیای حرم مطهر رضوی در گسترش فرهنگ میزبانی؛
11-8 پیگیری مستمر مفاد اجرایی و عملیاتی منشور حقوق زائر؛
11-9 فراهمسازی دسترسی آسان و بهلحظه به اطلاعات فعالیتهای مذهبی و فرهنگی حرم مطهر رضوی؛
11-10 استانداردسازی و بهینهسازی فرایندها و خدمات ارزشآفرین برای زائر با بهرهگیری از فناوریهای نوین؛
11-11 همکاری در طراحی و استقرار نظام شایستگی بهمنظور ارتقای بهرهوری خدّام حرم مطهر رضوی.
11-12 بهبود، انسجام و هماهنگی در وظایف و فرایندهای کاری و خدماتی نقشآفرینان سازمانی در حرم مطهر رضوی.