وقف حاج قاسم

وبگاه بصیرتی و مذهبی

روضه علی اکبر

مرحوم شیخ مفید میگه: سکینه خانم گفت کنار بابام ایستاده بودم دست بابام رو گرفته بودم. بابام هی میرفت تو‌ خیمه هی میومد بیرون، یهو از وسط میدون صدای علی بلند شد"یا ابَتا عَلَیکَ مِنّى السَّلامَ" سکینه میگه دیدم‌چشمای بابام سفید شد مثل محتضر می لرزید..حسین... ابی عبدالله سریع  رفت طرف میدان ..*

طاقت بیار علی
یه کم دیگه زنده بمون، بابات داره میاد

طاقت بیار علی
از زیر تیغ و نیزه ها، صدات داره میاد
از خیمه هم صدای خواهرت داره میاد

*عبارت مقتل میگه:"اِرْباً اِرْبا" برای علی اکبر اومده .."اِرْباً اِرْبا" برا ابی عبدالله نیومده برا ابی عبدالله "مُقَطَّعُ الاَعْضاء" اومده. معنای فارسی هر دو قطعه قطعه شده است. اما چرا "اِرْباً اِرْبا" رو‌ عرب آورده؟! چون‌ معناش میشه قطعه قطعه شده ی نامنظم.. یعنی پخش شده تو‌ صحرا ..اما "مُقَطَّعُ الاَعْضاء" یعنی قطعه قطعه، منظم ..
چه جوری علی اکبر پخش شد؟
وقتی ابی عبدالله رسید دید همه دارن میزنن.. هر تیکه ی بدن‌ یه جا افتاده..

برا علی اکبر وقت نداشتن چون‌ عباس می رسید، حسین می رسید.اما کربلا تو‌گودال برا ابی عبدالله این نبود برا حسین‌ وقت داشتن سه ساعت نشستن دونه دونه، قطعه قطعه اش کردن...*

علی اکبرم‌! دیگه نداره میوه ای درخت آرزوم
علی اکبرم‌! وقتی که‌ جسم بی جونت افتاده روبه روم

چی اومده سر تو؟ چی اومده سر من؟
داره میخنده دشمن به اشکِ خواهرِ من

سرت یه‌ جا افتاده تنت یه جا افتاده
چقدر علی اکبر تو‌ کربلا افتاده

قطعه قطعه بدنت موی مرا کرد سفید
عمر سعد به زمین‌ خوردن من میخندید

می خواستم عالم‌ پُر از نامِ علی باشد
 حالا به روی خاک یک‌ عالم علی دارم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبگاه به یاد عارف بالله، ولایتمدار واقعی، بزرگ مرد تاریخ تشیع و انقلاب ایران، علامه ذوالفنون، بحر العلوم النجوم، فلاسفه، عرفان، ریاضیات، فقه و اصول، استاد دلسوز و مهربان، فردوسی زمان معاصر و انسانی مردمی و خاکی حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ حسن حسن زاده آملی (رحمت الله علیه) بنا گردیده است.
نثار روح مطهر و قدسیه عالم ربانی الفاتحه مع الصلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ❤️🌹
Designed By Erfan Edited By Naghl Powered By Bayan